Sense - Despre noi


Sense este o companie de familie, infiintata in Roman de catre sotii Cristina si Sorin Chiriac, ingineri textilisti ca si formatie profesionala.
Istoria brandului a inceput in anul 1997, cand cei doi au deschis o mica sectie cu 40 de muncitori, care producea confectii pentru export Italia si Anglia. Lucrasera, dupa facultate, pentru o companie din Bucuresti si au folosit experienta acumulata in domeniul lohn pentru a-si construi propria companie. Li s-a alaturat initial si Bogan Pitigoi, fost coleg de scoala al lui Sorin.

 
A fost un inceput deloc usor, cu foarte multa implicare din partea celor doi si aceasta nu numai sub aspectul managerial. Cristina avea responsabilitati de maistru, control tehnic de calitate si, daca era cazul, efectua operatii in masinile de cusut sau pregatea loturile pentru livari. Sorin pregatea actele de import/export, repara si regla masinile de cusut,  si cand erau presati de termene, lucra la masina de butoniere. Au fost ani de inceput foarte grei, dar importanti pentru evolutia ulterioara a brandului Sense, deoarece atunci s-au pus bazele unui sistem de productie calitativ si competitiv.

In anul 2001, cei doi soti au decis ca era momentul ca proiectul la care aspirau inca din studentie sa prinda viata: o marca 100% romaneasca, pentru femeile din Romania. Experienta lohn-ului pentru companii importante din lumea modei a fost temelia care a stat la baza noii marci. De ce sa nu li se ofere si clientelor romance o calitate exact la fel cum li se cerea de la clientii mari, intr-o creatie vestimentara contemporana, cu preturi adaptate societatii romanesti? Astfel ca au conturat profilul cumparatoarei Sense: femeia matura, preocupata de cariera, dar si de familie, care isi doreste tinute accesibile, feminine, in stilul easy-to-wear. O femeie are nevoie de o garderoba atat de zi cat si de seara, asa incat Sense trebuia sa ofere tinute pentru orice moment al zilei si pentru orice eveniment.

Mai mult, familia Chiriac a vazut si necesitatea unei linii de tricotaje pentru o garderoba completa, astfel incat au lansat linia Sense knitwear, pe care au inceput sa o produca la Smirodava, incepand cu anul 2006, cand au preluat fabrica, cumparand actiunile cu un credit bancar. In scurt timp, fabrica Smirodava, infiintata in anul 1977, a reinceput o activitate intensa, sub conducerea lui Sorin Chiriac, absolvent de alfel al Facultatii de Textile- sectia tricotaje, din Iasi. El se ocupa personal si in prezent de clientii fabricii si contractari, asigurand un management performant, care garanteaza longevitatea acestei unitati de productie.

In anul 2007 au fost deschise primele magazine Sense, iar in anul 2008 a foost cooptata in echipa Andreea Tincu, designerul care semneaza si la ora actuala colectiile brandului. 2008 este si anul cand Sense a realizat tinutele, costumele de defilare, tinutele de calatorie si de zi, pentru sportivii romani la Olimpiada de la Beijing.


Au urmat alte evenimente importante pentru o marca de imbracaminte: asigurarea tinutelor vedetelor de la Cerbul de Aur 2010, participari la Saptamani ale modei din Kiev, Viena, Amsterdam, Atena, Zagreb sau Bucuresti.
Sense e un brand in care munca de echipa este extrem de apreciata. Foarte multi angajati din companie lucreaza de la inceputurile acesteia, pentru colectia de tricotaje fiind angajati care au o vechime de peste 30 de ani la Smirodava. In functiile de conducere tehnica sunt colegi de liceu sau de facultate ai sotilor Chiriac. Este o companie in care respectul si prietenia chiar functioneaza, unde fiecare decizie este luata in cadrul unor sedinte de brainstorming, de catre responsabilii fiecarui compartiment: creatie, tehnica, vanzari, marketing, productie.
In anul 2014, Sense devine sponsor principal si actual pentru doua evenimente culturale de exceptie: Pianul calator si Duelul Viorilor, parteneriatul continuand si in prezent. Sprijinul acordat culturii este un factor important in filosofia Sense, deoarece este dovada a ceea ce construim cu adevarat important pentru viitorul societatii si al copiilor nostri.

In anul 2016 , firma are 800 de angajati, o parte din productie fiind organizata pentru export, in timp ce un alt sector lucreaza exclusiv marca Sense. Sunt organizate trei centre de creatie si de cercetare pentru colectiile marcii romanesti, unul la Iasi si doua la Roman, specializate separat pentru tesaturi si tricotaje. Brandul are o retea nationala de 17 magazine, urmand ca in 2017 sa se mai deschida 4.
Pe langa magazinele fizice, brandul detine si un magazin online, www.fashionsense.ro, care a cunoscut in ultimii ani o crestere importanta, in ceea ce priveste numarul de vizitatori si de clienti. Linia high quality a brandului o reprezinta Sense Limited Edition, care ofera clientelor modele cu un design complex, create pentru evenimente speciale. Colectiile Sense sunt impartite pe sezoane si anotimpuri, fiecare dintre ele avand subdiviziuni de familii, cu diverse teme de inspiratie. Gama de marimi este extrem de generoasa, inclusiv marimi mari. Daca initial clientele Sense erau femei de peste 40 de ani, colectiile din ultimii ani au devenit din ce in ce mai ample, astfel incat acestea se adreseaza acum femeilor de peste 25 de ani.